پرسش‌های شما

1- پرسش‌های عمومی

شما: از سایت میرداماد بازدید کرده‌ و راضی‌ام؛ اما هنوز اعتماد کامل برای خرید ندارم.

میرداماد: میرداماد علاوه بر سابقه درخشان عضویت در صنف کامپیوتر، از سال 1390 فروش آنلاین را آغاز کرد و توانست نماد اعتماد الکترونیکی را در سال 1392 کسب کند. این نماد که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن به کسب‌وکارهای اینترنتی اعطا می‌شود بعد از تشخیص صلاحیت و حصول اطمینان برای جلب اعتماد کاربران صادر می‌گردد. همچنین این سازمان فعالیت‌ کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی را به صورت مستمر انجام می‌دهد تا خیال کاربران راحت باشد. این نماد در صفحه اول قرار دارد که با کلیک بر روی آن مشخصات صاحب امتیاز را در صفحه اصلی سایت enamad.ir مشاهده خواهید کرد.

در حال حاضر میرداماد بر روی وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی معتبر در زمینه اخبار فناوری‌های روز و یا ارائه قیمت‌های روز به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر شناخته می‌شود. همچنین فروشگاه اینترنتی میرداماد تجربه کافی برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان را در این سال‌ها به دست آورده و در حال هرچه بهتر کردن این خدمات است.

شما: چگونه بر روی سایت ثبت‌نام کنم؟

میرداماد: ثبت‌نام در میرداماد بسیار آسان است. کافی ست ایمیل خود را به همراه شماره تلفن همراه وارد کنید و برای خود یک رمز عبور بسازید. حالا شما هم یکی از کاربران فروشگاه اینترنتی میرداماد هستید. با عضویت در میرداماد می‌توانید بر روی محصولات نظر و یا نقد و بررسی درج کنید، سوابق خرید را مشاهده کنید، از درصدهای تخفیف‌ نقدی و یا جشنواره‌ها مطلع شوید و این که بازخورد سفارش‌ها را مشاهده کنید.

شما: امکان ویرایش مشخصات کاربری وجود دارد؟

میرداماد: بله شما می‌توانید مشخصات کاربری خود را از بخش کنترل پنل کاربری ویرایش کنید. توجه داشته باشید برای هرگونه خرید و خدمات از وب سایت میرداماد، تکمیل مشخصات کاربری طبق قوانین و مقررات فضای مجازی مندرج در قوانین سایت ضروری ست. برای اطلاعات بیشتر به بخش قوانین و مقررات مراجعه کنید.

شما: می‌توان به تاریخچه سفارش‌ها دسترسی داشت؟

میرداماد: بله شما می‌توانید از کنترل پنل و سربرگ سفارش‌های ثبت شده، به تاریخچه سفارش‌ها دسترسی داشته باشید.

شما: در صورت عدم دستیابی به کنترل پنل یا مشکل در ورود به سایت، باید چه کرد؟

میرداماد: نگران نباشید؛ شما می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شما: ساعات پاسخ‌گویی چه زمان‌هایی ست؟

میرداماد: در حال حاضر ساعت‌های کاری 9 صبح تا 5 بعدازظهر و روزهای کاری از شنبه تا پنج‌شنبه به جز تعطیلات رسمی است.

 

2- خرید در میرداماد

شما: چگونه وارد سایت شوم؟

میرداماد: برای ورود به سایت کافی ست از منوی بالا گزینه ورود به سایت را انتخاب و سپس ایمیل و رمز عبوری که قبلا در میرداماد ساختید، وارد نمایید.

شما: چگونه کالای مورد نظر را بیابم؟

میرداماد: بهترین و آسان‌ترین راه استفاده از نوار جست‌وجو است که در قسمت بالای سایت و در تمامی صفحه‌ها قرار دارد. با جست‌وجو در این ابزار علاوه بر نمایش خود کالا، گروه‌ها و یا مطالب مرتبط با این کالا را مشاهده خواهد کرد.

شما: چگونه کالای مورد نظر را به سبد خرید اضافه کنم؟

میرداماد: ابتدا باید وارد سایت شوید. کالای مورد نظر خود را با توجه به رنگ، گارانتی و لوازم پیشنهادشده انتخاب کنید. با استفاده از دکمه "افزودن به سبد خرید" کالا به سبد خرید شما اضافه می‌شود. حالا می‌توانید سفارش خود را تکمیل و یا کالاهای دیگر را به سبد خود اضافه کنید.

شما: منظور از سبد خرید چیست؟

میرداماد: سبد خرید میرداماد یک سبد مجازی برای گردآوری کالاهای سفارشی شما ست که با المان سبز رنگ دایره‌ای در بالای صفحه کاملا مشخص است. در هر لحظه و هر جایی از سایت که باشید می‌توانید کالاهایی را که انتخاب کردید مشاهده کنید. همچنین می‌توانید تعداد کالای انتخابی را (اگر محدودیت نداشته باشد) از همین قسمت نیز ویرایش کنید.

شما: تکمیل سفارش چگونه صورت می‌گیرد؟

میرداماد: این کار در چهار گام صورت می‌گیرد.

شما: آیا می‌توان سفارش را به صورت تلفنی انجام داد؟

میرداماد: خیر. تمامی سفارش‌ها باید به صورت آنلاین انجام شود.

 

3- پرداخت‌های اینترنتی

شما: پرداخت اینترنتی به چه چیزهایی نیاز دارد؟

میرداماد: برای پرداخت مبلغ سفارش‌ها به صورت اینترنتی نیاز به رمز دوم، کد اعتبارسنجی یا همان CVV2 و همچنین تاریخ انقضای کارت دارید. می‌توانید رمز دوم و CVV2 را به راحتی از عابر بانک دریافت کنید. همچنین تاریخ انقضا بر روی کارت بانکی درج شده است.

شما: پرداخت‌های اینترنتی در میرداماد امنیت دارد؟

میرداماد: گروه میرداماد تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا پرداخت آنلاین شما کاملا امن باشد اما به خاطر داشته باشید که شما هم باید چند نکته‌ ساده اما مهم را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید:

شما: با استفاده از کدام بانک‌ها می‌توان پرداخت اینترنتی را انجام داد؟

میرداماد: تمامی بانک‌های عضو شبکه شتاب دارای درگاه پرداخت اینترنتی هستند. برای اطلاع از بانک‌های عضو به صفحه مرکز شتاب بانک مرکزی مراجعه کنید.

شما: امکان تخفیف، پرداخت به صورت چک، اقساط و یا پرداخت پیش‌بها (بیعانه) وجود دارد؟

میرداماد: تمامی تخفیف‌ها به صورت روزانه و یا به مناسبت‌های مختلف بر روی سایت درج می‌شود، بنابراین تخفیف‌ها تا حد امکان بر روی کالاها اعمال شده است. در حال حاضر نیز برنامه‌‌ای برای پرداخت اقساطی، با چک و یا پیش‌بها در میرداماد وجود ندارد.

شما: در حین پرداخت اینترنتی، ارتباط با اینترنت قطع و مبلغ از حساب کم شد. چه باید کرد؟

میرداماد: اصلا نگران نباشید. اگر مبلغ واریزی وارد حساب میرداماد نشده باشد، پول به صورت خودکار تا 72 ساعت به حساب شما بازمی‌گردد. اگر باز هم مشکلی داشتید با ما تماس بگیرید.

 

4- ارسال و تحویل کالا

شما: سفارش‌ها چه زمانی ارسال می‌شوند؟

میرداماد: در کمتر از 24 ساعت کالا ارسال خواهد شد. البته ممکن است در موارد انگشت‌شماری این زمان افزایش یابد. توجه داشته باشید سفارش‌های 30 روزه مشمول این مورد نیست.

شما: آیا بسته‌بندی کالاها ایمنی کامل دارد؟

میرداماد: تمام سعی ما بر این است تا سفارش‌های شما را با بهترین بسته‌بندی ارسال کنیم. همچنین تمامی سفارش‌هایی که از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل انجام می‌شود توسط محافظ‌های مخصوصی در داخل کارتن بسته‌بندی می‌گردد، به این ترتیب ایمنی کامل برای کالای شما از جانب ما صورت می‌گیرد.

شما: مدت زمان تحویل سفارش‌ها چه میزان است؟

میرداماد: بعد از پردازش سفارش، زمان تحویل کالا بسته به زمان ارسال و نوع شرکت حمل‌ونقل از 24 تا 72 ساعت متغیر است. اما توجه داشته باشید بعد از تحویل سفارش از طرف میرداماد به شرکت‌های حمل‌ونقل، کالا در اختیار آن‌ها ست و میرداماد نقشی در زمان تحویل ندارد. شما می‌توانید با استفاده از کد رهگیری سفارش خود را پیگیری کنید. این کد در پنل کاربری شما درج می‌شود. البته در صورت مشکل میرداماد شما را تنها نمی‌گذارد.

شما: اگر کالای دریافتی مشکل داشته باشد چه کنیم؟

میرداماد: پاسخ این سوال در بخش قوانین و مقررات عنوان شده است.

شما: سفارش خود را چگونه پیگیری کنیم؟

میرداماد: با استفاده از کد رهگیری که در پنل کاربری شما درج می‌شود می‌توانید آن را پیگیری کنید.

شما: منظور از سفارش پس‌کرایه چیست؟

میرداماد: پس‌کرایه به معنی پرداخت هزینه ارسال کالا به شرکت حمل‌ونقل در زمان تحویل و در محل است. به جز پست پیشتاز، شرکت‌های تیپاکس، آرامکس، کالارسان و ... امکان پس کرایه دارند. واحد ارسال سفارش‌ها برای تعیین شرکت حمل‌ونقل با شما تماس خواهند گرفت.

 

5- کالاهای میرداماد

شما: از کجا مطمئن باشیم کالاهای میرداماد اصلی است؟

میرداماد: تمامی کالاهای عرضه شده در فروشگاه اینترنتی میرداماد برندهای اصلی هستند. البته اگر کالایی اصلی نباشد (کمتر از 1درصد) در عنوان کالا عبارت "طرح" یا "High Copy" درج می‌گردد. توجه داشته باشید میرداماد هرگز کالای غیراصل را به فروش نمی‌رساند چرا که ما بر روی برند خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ایم و تمایل نداریم این برند در ذهن کاربران و مشتریان ذره‌ای مخدوش گردد. علاوه بر این‌ها با توجه به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی فروش کالاهای غیراصل منطقی نیست.

شما: آیا کالاها پلمپ هستند؟

میرداماد: بله، تمامی کالاهایی که دارای گارانتی هستند، برچسب و هولوگرام بر روی آن‌ها قرار دارد. کالای بدون گارانتی ممکن است به دلیل بازدید چشمی پلمپ نباشد اما قطعا کالا نو، سالم و دست اول است.

شما: چگونه از شماره فنی کالاها (پارت نامبر) آگاه شویم؟

میرداماد: در سایت سعی شده تا حد امکان شماره فنی کالاها درج شود. البته بعضی کالاها شماره فنی ندارند یا این که بر روی محصول چنین کدی ثبت نشده.

شما: کشور و شرکت‌ تولیدکننده کالا کجاست؟

میرداماد: معتبرترین سازندگان و برندها، کالاهای خود را با کیفیت مورد نظر در چین، هند، تایلند و ... مونتاژ می‌کنند. با توجه به ضمانت اصالت کالا، تمامی کالاهای موجود در میرداماد ساخت همان شرکت است. در حال حاضر امکان تعیین شرکت سازنده امکان‌پذیر نیست.

شما: چگونه از صحت گارانتی کالاهای عرضه شده باخبر شویم؟

میرداماد: بر روی برچسب و هولوگرام کالا شماره‌های تماس شرکت و پنل SMS وجود دارد که با ارسال کد روی جعبه می‌توانید از صحت گارانتی مطلع شوید.

شما: آیا نصب و راه‌اندازی کالاهای عرضه شده توسط میرداماد صورت می‌گیرد؟

میرداماد: خیر. راه‌اندازی کالاهای سفارش داده شده بر عهده شما ست و پیک میرداماد و یا مامور شرکت حمل‌ونقل نقشی در این زمینه ندارد. البته شما می‌توانید جهت راه‌اندازی با شرکت گارانتی‌کننده تماس بگیرید. باز هم اگر مشکلی داشتید میرداماد در کنار شما ست؛ با ما تماس بگیرید.

 

6- کالاهای سفارشی

شما: منظور از کالاهای سفارشی چیست؟

میرداماد: کالاهایی که به صورت سفارشی به عنوان مثال با مدت زمان تحویل 30 روز در میرداماد درج شده‌اند، سفارش‌هایی هستند که پس از تایید نهایی بعد از 30 روز کاری به دست شما خواهد رسید. این سفارش‌ها به صورت محدود عرضه و از خارج کشور تامین می‌شوند. در حال حاضر این نوع سفارش‌ها بیشتر برای کالاهای خاص و یا مدل‌هایی که در بازار ایران عرضه نمی‌شوند در نظر گرفته شده است. تمامی کالاها از مبادی قانونی وارد شده و در گمرک جمهوری اسلامی ایران بازرسی می‌شوند.

شما: مبلغ سفارش‌ را چه زمانی باید پرداخت کرد؟

میرداماد: هر سفارش تا 24 ساعت برای پرداخت معتبر است و پس از آن منقضی گشته و باید دوباره ثبت شود. تایید نهایی سفارش زمانی صورت می‌گیرد که مبلغ سفارش به صورت کامل پرداخت گردد.

شما: چرا هزینه تمام شده محصول با منبع متفاوت است؟

میرداماد: به دلیل هزینه‌های ارسال داخل کشور ثالث، هزینه ارسال به ایران، مالیات و ترخیص گمرک این عدد متفاوت از رقم درج شده در منبع است.

شما: امکان لغو کالای سفارشی وجود دارد؟

میرداماد: خیر. بعد از تایید نهایی امکان لغو وجود ندارد.